Fore Kazık yapım aşamaları ve dikkat edilmesi gerekenler
Fore kazık yapımına başlanmadan önce yapılacak yer, uygulamaya hazır hale getirilmelidir. Öncelikle iş makinelerinin girebileceği yollar açılır, ardından rahat hareket edilebilmesi için iri taneli agregalar yerlere serilir. Bu işlemlerin ardından topograflar gelerek fore kazıkların nerelerde olması gerektiğini gösteren işaretleri yerleştirir. Foraj işleminin kısaca yapım aşamaları; Zeminin istenilen kota kadar istenilen çapta açılması, Demir donatının kuyuya indirilmesi, Beton dökmek için tiremie borusunun indirilmesi, Beton dökümü, Tiremie borusunun ve varsa kılıf borusunun(keson) çekilmesi.
Fore Kazık Yapım Aşamaları
Zeminin istenilen kota kadar istenilen çapta açılması: Projemizde belirtilen kazık çapı ve boyuna göre foraj kuyuları açılmaya başlanır. Ancak yer altı su seviyesine dikkat edilir ve uygun uzunlukta keson boru yerleştirilir. Keson borunun amacı, delgi ucu ile zemin delinirken zeminde göçme olmasını engellemektir.
Demir donatının kuyuya indirilmesi: projeye uygun olarak hazırlanan donatılar sırasıyla makine tarafından alınarak kuyuya indirilmeye başlanır. Donatı boylarına bakılır ve projede belirtilen fore kazık kuyuları için kaç adet donatı kullanılacağı hesaplanır. Sonrasında belirlenen adet donatı uygun uzunluğa ulaşan şekillerde indirilir.
Tiremie borusunun indirilmesi ve beton dökümü: Tiremie borusunun kullanım amacı yeraltındaki suların betonla karışmadan, betonun suyun altına inerek suyu yüzeye çıkarması ve mukavemetini koruması içindir. Ayrıca foraj kuru bile olsa betonun aniden düşüp agregaların ayrışması önlenir. Tiremie boruları ard arda eklendikten sonra, tiremie borularının en üstüne de huni şeklindeki beton alma aparatı eklenir. Tüm işlemler tamamlandıktan sonra tiremienin içinden beton dökülerek imalat tamamlanır.
Tiremie borusunun ve varsa kılıf borusunun çekilmesi: beton dökümünün ardından tiremie borusu ve keson borusu çekilir. Boruların hızlı çekilmesi önemlidir, eğer beton prizi alırsa boru zeminde kalır ve maddi zarar edilir. Ayrıca temeldeki fore kazık işlemi bittikten sonra azda olsa su ile karışmış ve kirli beton diye tabir edilen beton belirli bir kota kadar kırıcılarla kırılmalıdır. (10-25cm arası) Bazı durumlarda beklenmedik şeylerle karşılaşabilirsiniz. Örneğin gece yağan yağmur fore kazık çukurlarını ve sahayı tamamen doldurabilir. Bu anda şantiye şefinin çok acil karar vermesi gerekir. Ayrıca soğuk kanlı olması mutlak bir karar vermesi iş gücü zararının önüne geçmesi önemlidir. Mühendislikte zaten böyle sorunlarla mücadele ederken zekamızı kullanmakla ortaya çıkar. Yağmur sularıyla ilgili bu sorunun çözümünde öncelikle hemen bir pompa istenir fakat pompa gelene kadar da boş durulmaz. Hemen yakınlardaki bir su kanalı ile şantiyemizde oluşan gölet birleştirilebilir.
Merhaba ben İsdemirde iş Güvenliği uzmanı olarak çalışıyorum ismim Selin Sakar .Fore kazık Makinesi ile çalışılan başka bir projede yer almadım..
Bu makine ile işlem yapılırken iş Güvenliği hususunda dikkat etmemiz gereken yegane noktalar nelerdir?
Sizden öğrenmek isterim.
Geri dönüş sağlarsanız memnun olurum