Millau Köprüsü (Millau Viyadüğü)

Millau Köprüsü’nde mühendislerin sınırlarını sonuna kadar zorlayan mücadele etmesi gereken iki şey vardı. Bunlar toprak kayması ve şiddetli rüzgarlardı. İnşaat sırasında toprak kayması meydana geldi. Bir köprü payandasının etrafına 4 bin metreküp kaya yuvarlandı. Paris’i İspanya’ya bağlayan kara yolu için bu köprü gerekliydi. Bu yol Fransa‘nın en derin vadilerinden birinden geçiyordu.

millau-koprusu3

Köprü mimarı tasarımın narin bir kelebek gibi görünmesini ve tüm koşullara dayanmasını istiyordu. Bu yüzden köprü payandaları yükselirken istenilen gücü sağlamak için kalıplar güçlendirilmiş çelik çubuklarla dolduruluyordu. Köprü yapımında en az 250 kez kalıbın şekli değiştirilmek zorunda kalındı. Çünkü köprü payandalarının şekli karmaşıktı. 245 metre yüksekliğindeki 2. köprü payandası en yüksek olandı. Karayolu güvertesinin montajı güvenli noktada yapılarak kaydırma yöntemiyle payandaların üzerine yerleştirildi. Dünyada bunu yapan ilk ekiptiler. Eğer ekip yanlış bir hesap yapmış olsaydı tüm yapı vadinin içine çökerdi.

millau-koprusu

Dünyanın En Yüksek Köprüsü: Millau Köprüsü

Ekipler köprüyü iki yönden inşa edip tam nehrin üzerinde buluşmalarını sağlamayı amaçladılar. Kara yolu güvertesi çok ince olduğundan payandalar arasında bükülme tehlikesi bulunuyordu. Bunun için geçici çelik destek kuleleri de inşa edildi. Ayrıca güvente payandaları iterek devrilmesine yan yatmasına yol açabilirdi bu yüzden yenilikçi çözümler üretildi. İki taraftan yola çıkan güvertelerin birleşme anı çok önemliydi. 2001’de başlanan köprü 2004 de bitti. Köprüye biçilen ömür 120 yıldı. Köprü turistik açıdan da büyük ilgi gördü. 342 Metrede inşa edilen ilk köprü olma özelliğini taşımaktadır.

millau-koprusu2

@volkanatabey

İlginizi Çekebilir:  Yol yapım işleri hakkında açıklamalar

Bir Cevap Yazın

Required fields are marked *.